منوی دسته بندی

لوله درزدار جوشی

لوله درز دار جوشی

لوله درز دار جوشی نوعی لوله است که عموما از جنس فولاد ساخته شده و بوسیله جوش القایی و لول شدن ساخته می شود ، این لوله در صنعت کاربرد فراوانی دارد از این رو در این مقاله قصد تعریف لوله درزدار جوشی و تفوات آن با لوله بدون درز یا مانسیمان و همچنین لیست قیمت لوله درزدار جوشی بپردازیم

لوله درز دار جوشی چیست ؟

لوله‌هاي درزدار ( welded pipe) یا لوله با درز جوش نوعی لوله فولادی می باشد که پس از تولید ورق های فولادی در خط تولید بوسیله دستگاه مخصوص وق فولاد برش و خم خورده بصورتی که بصورت لوله می شود و دو سر آن بوسیله دستگاه جوش مقاومت القایی
(Electric Resistance Welding) به هم متصل و جوش می خورد ، نقطه جوش بدست آمده بسیار مستحکم و یکدست می باشد و در زمان استفاده و به مرور زمان هیچ گونه درز و یا شکستی در محل جوش لوله ظاهر نمی شود ، به لوله های فولادی که به این روش ساخته می شوند لوله درزدار جوشی می گویند.

در تصویر زیر می توانید یک نوع لوله درزدار و محل اتصال و ناحیه جوش آن را مشاهده نمایید

لوله درزدار جوشی
لوله درزدار جوشی

تفاوت لوله بدون درز و درزدار چیست ؟

لوله های بدون درز یا به اصطلاح لوله مانیسمان مراحل ساخت خاصی داشته ، این لوله ها برخلاف لوله های فولادی معمولی که از ورق فولای و قالب گرفته شده که بوسیله جوشکاری تبدیل به لوله می شوند در مراحل ساخت آن ها از هیچ گونه جوشکاری استفاده نمی شود و و از ابتدا ورق آن بصورت شمش حالتا گرفته می باشد که بوسیله کشش به شکل لوله درآمده و در ابعاد مختلف برش می خورد و هیچ گونه جوشکاری در مراحل تولید آن استفاده نمی شود و در انتها لوله ای یکدست و بسیار مقاوم تولید شده که از مقاوت بسیار بالایی برخوردار است .

تفاوت دیگر لوله بدون درز مانیسمان و لوله درز دار در مواد اولیه آنها می باشد ، لوله های بدون درز عموما از قطعات و یا شمش های فولاد ساخته می شوند و بصورت یکپارچه و یک دست بدون هیچ گونه درز با شکل گیری توسط قالب های صنعتی بصورت گرد و یا شش ضلعی ساخته می شوند و به همین دلیل مقاوت بالاتری نیز نسبت به لوله های درز دار دارند ، ولی لوله های درز دار از ذوب شدن و و ورق شدن قطعات کوچکتر حتی ضایعات فولاد بدست آمده و بوسیله جوش القایی به یکدیگر متصل می شوند .

انواع لوله های درزدار

لوله های درزدار عموما بسته به روش ساخت به دو دسته تقسیم می شوند .

  1. لوله درزدار (Electric Resistance Welded ( ERW

در روش بوسیله دستگاه مخصوص الکتریگی جریان بسسیار بالایی در ناحیه ای که قرار است جوش بوجود بیاید یا دو سر لوله بوجود می آید که باعث ذوب شدن دو سر لوله و ایجاد اتصال محکمی می شود ، این نوع اتصال بسیار محکم و مقاوم بوده و در آینده منطقه جوش به هبچ عنوان درز پیدا نکرده و دچار نشتی نمی شود .

2. لوله درزدار(High Frequency Induction (HFI

در این نوع جوشکار که به جوشکاری فرکانسی و یا القایی معروف می باشد ورق های فولادی لول شده و لبه های آن کنار یکدیگر قرار می گیرند و بوسیله دستگاه قدرتمند القایی جریان برق با فرکانس بالایی از لبه های ورق عبور داده می شود که باعث بالا رفتن درجه حرارت و ذوب شدن دو سر ورق و ایجاد جوش و اتصال در آن ناحیه می شود ، این اتصال بوجود آمده بسیار یکدست و سط جوش کاملا یکدست و پایدار می باشد .

کاربرد لوله درز دار جوشی

از این لوله ها بخاطر وجود درز و ناحیه جوش بر روی آن ها نمی توان در مکان های فشار بالا استفاده کرد و در چنین مکان هایی استفاده از لوله های مانیسمان توصیه می شود . از لوله های درز دار در انتقال مایعات و سیالات صنعتی و بهداشتی ، انتقال خطوط گاز و مواد پتروشیمی و یا ساخت قطعات صنعتی استفاده می شود .

مشخصات و استاندارد های لوله های درز دار

ضخامت لوله های درز دار جوشی معولا 2 الی 20 سانتیمتر با طول 6 الی 12 متر با قطر 1/2 اینچ الی 48 اینچ ساخته می شوند ، ساخت این لوله تحت استادارد های ASTM – API در گرید های ASME SA106 Grade B – API5L GR.B – ASTM A53 انجام گرفته و وارد بازار می شوند .

لیست قیمت لوله درز دار جوشی

قیمت لوله درز دار معمولا بسته به شرکت سازنده ، طول و قطر آن می باشد ، متاسفانه اخیرا مشاهده شده که برخی شرکت های تولید کننده با استفاده از موارد اولیه نارغوب و یا باز یافتی اقدام به تولید لوله درزدار کرده و این لوله ها به مرور زمان دچار نشتی شده و باعث خسارات بسیاری می شوند ، این لوله ها کیفیت ساخت و جوش بسیار ضعیفی داشته و دارای شکنندگی بسیار بالایی نسبت به لوله درز دار با کیفیت هستند .

خرید لوله درز دار

دی جی لوله با رصد کردن بازار و محصولات تولید کننده لوله های درزدار جوشی بهترین و با کیفیت ترین نوع این لوله ها را عرضه کرده و همواره آماده ارائه مشاوره رایگان به کاربران و مشترین خود در زمینه خرید نصب و اجرا می باشد .

شما هم اگر قصد خرید لوله درز دار جوشی را دارید می توانید با شماره های تماس ما در پایین همین صفحه تماس گرفته و بصورت رایگان با مشاوران ما مشاوره و راهنمایی دریافت نمایید

دی جی لوله با ارائه رقابتی ترین قیمت لوله درز دار کمترین قیمت لوله درز دار جوشی در غرب تهران را ارائه می کند ، کافیست با ماتماس گرفته تا لیست قیمت لوله درز دار برای شما ارسال شود .

منافی وب‌سایت
نویسنده و کارشناس فروش انواع لوله و اتصالات فاضلابی گلپایگان و سمنان ، پلی اتیلن ، لوله و اتصالات پنج لایه و انواع پمپ آب استخری و خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *