منوی دسته بندی

شیر یکطرفه فاضلاب پوش فیت و پلیکا – مشخصات، قیمت و معایب

شیر یکطرفه فاضلاب پوش فیت و پلیکا

شیر یکطرفه فاضلاب ( Non Return Valve ) که به آن شیر لوله فاضلاب نیز گفته می شود یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین نوع اتصالات فاضلابی در ساختمان ها و مکان های صنعتی می باشد ، مهمترین کاربرد این شیر جلوگیری از برگشت آب و فاضلاب به داخل لوله و ساختمان است ، شیر یکطرفه فاضلاب شهری عوما در دو نوع پلیکا ( چسبی ) و پوش فیت تولید و عرضه می شود .

نوع شیر یکطرفه فاضلاب پلیکا چسبی از PVC_U و شیر یکطرفه فاضلاب پوش فیت از PPR تولید می شود ، که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارند ، نحوه نصب این شیر ها بسیار یاده و به سرعت بدون نیاز به ابزار خاصی می باشد ، جهت خرید شیر یکطرفه فاضلاب در تهران یا شهرستان بایستی حتما به نمایندگی های مجاز تولید کنندگان این قطعات مراجعه شود .

فهرست مطالب

شیر یکطرفه فاضلاب

شیر یکطرفه فاضلاب چیست ؟ شیر یک طرفه با استفاده از پی وی سی سخت و در نوع پوش فیت از PP تولید می شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و مواد اسیدی دارد ، سطح داخلی این شیر ها کاملا صاف و عمل حرکت سیالات در درون آن ها به سادگی انجام می شود و در نتیجه هیچ گونه رسوبی در داخل این شیر بوجود نمی آید .

عمل باز و بسته شدن جریان در مدل قفل دار این شیر ها را می توان بوسیله اهرم موجود بر روی شیر انجام دارد که مکانیزمی مکانیکی و سرع دارد و پس از بسته شدن اهرم هیچ گونه مایعاتی از شیر رد نخواهد شد ، این مدل که به شیر فاضلاب یکطرفه صنعتی معروف است بیشتر جهت مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .

در مدل بدون قفل امکان انسداد شیر وجود ندارد و شیر بصورت خودکار مانند شیر خودکار فاضلاب از برگشت فاضلاب جلوگیری می کند ، این مدل که به شیر یکطرفه فاضلاب شهری معروف است بیشتر برای ساختمان های مسکونی مورد استفاده می شود ، شیر یکطرفه فاضلاب شهری قیمت مناسب تر و کاربرد ساده تری ندارد .

در تصاویر زیر انواع شیر یکطرفه فاضلاب را مشاهده می کنید

این شیرها در سایز های 110 و 125 بصورت صفحه قفل مربعی و در سایز 160 بصورت صفحه قفل دایره ای تولید و عرضه می شود 

شیر یکطرفه فاضلاب پوش فیت

شیر یکطرفه فاضلاب پوش فیت از پروپیلن یا PPR تولید می شود ، در برخی از منابع به آن شیر یکطرفه پلی اتیلن نیز می گویند ، این شیر مانند اتصالات UPVC محکم بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه ، فشار و خوردگی دارد ، قیمت شیر یکطرفه فاضلاب پوش فیت نسبت به نوع چسبی آن گرانتر و بیشتر در مراکز صنعتی و تجاری کاربرد دارد .

اتصال این شیر بسیار ساده و بوسیله اورینگ های داخل اتصالات پوش فیت انجام می شود و نیازی به استفاده از چسب یا مورد دیگری نمی باشد .

شما بازدید کننده گرامی می توانید جهت دریافت قیمت شیر یکطرفه فاضلاب پوش فیت و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید

کاربرد شیر یکطرفه فاضلاب شهری

شیر یک طرفه معمولا در انتهای مسیر لوله فاضلاب ساختمان و یا مکان های صنعتی قرار می گیرد

اولین و مهمترین کاربرد شیر یک طرفه فاضلابی جلوگیری از برگشت آب و فاضلاب به داخل لوله و ساختمان می باشد ، این امکان بیشتر در زمان وقوع سیلاب ، بارش باران و آب گرفتگی کاربرد دارد .

دومین کاربرد این شیر جلوگیری از ورود حیوانات و حشرات به داخل ساختمان می باشد 

سومین کاربرد شیر یکطرفه پلیکا یا پوش فیت استفاده به عنوان دریچه بازدید از آن می باشد و در زمان گرفتگی لوله امکان بازدید از لوله و رفع گرفتگی و انسداد لوله را به کاربر می دهد

اهمیت استفاده از شیر یکطرفه فاضلاب شهری

به تازگی بر اساس مصوبه شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران و مراکز استان ها استفاده از شیر یکطرفه فاضلاب در خروجی آب ساختمان الزامی شده است و نصب شیر یکطرفه ساختمان امری الزامی می باشد ، در بسیاری از بخش های تهران شهرداری اقدام به حفر چاه در خروجی ساختمان ها جهت نصب شیر یکطرفه کرده است ، از این  رو نصب شیر یک طرفه یا شیر لوله فاضلاب در لوله خروجی آب ساختمان ها امری الزامی محصوب می شود .

در کنار الزام سازمان استاندارد کشور نصب شیر یکطرفه لوله فاضلاب می تواند کمک بسیار به سلامت سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان نماید ، امکاناتی مانند جلوگیری از ورود حیوانات و حشرات به داخل لوله فاضلاب و ساختمان و جلوگیری از پس رفت آب سیلاب و استفاده به عنوان دریچه بازدید محاسنی هستند که با نصب شیر یکطرفه بر روی لوله خروجی فاضلاب ساختمان از آن ها می توانید بهره مند شوید 

شیر یکطرفه فاضلاب پلیکا چسبی

شیر یکطرفه فاضلاب پلیکا که به صورت چسبی به لوله پی وی سی متصل می شود از ماده پی وی سخت یا PVC_U تولید می شود ، این شیر مقاومت بالایی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارد ، قیمت شیر یکطرفه فاضلاب پلیکا چسبی نسبت به پوش فیت آن کمتر و به صرفه تر می باشد و بیشتر در مراکز مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد .

اتصال این شیر بوسیله چسب و حرارت دادن انجام می شود و عمل آب بندی در آن بسیار ساده انجام می شود .

تفاوت شیر یکطرفه قفل دار و بدون قفل

در مدل قفل دار شما امکان انسداد لوله بصورت کامل را داشته و پس از بسته شدن شیر بوسیله اهرم موجود بر روی قفل طبق تصویر زیر هیچ گونه مایعی از شیر نه ورد و نه خروج می شود ، نوع قفل دار بیشتر در مراکز صنعتی تجاری کاربر دارد 

در مدل بدون قفل شما امکان انسداد لوله بصورت کامل را نداشته و شیر یکطرفه ساده بصورت خودکار از برگشت مایعات به داخل لوله جلوگیری می کند ، شیر یکطرفه ساده یا معمولی بیشتر در مراکز مسکونی کاربرد دارد .

شیر یکطرفه قفل دار و بدون قفل

از نظر قیمت شیر یک طرفه فاضلابی قفل دار نسبت به مدل ساده یا بدون قفل ان کمتر بوده و مدل قفل دار فقط جهت موارد خاص در مکان های خاص که نیاز به انسداد لوله خروجی ساختمان باشد خریداری و مورد استفاده قرار می گیرد .

شیر یکطرفه فاضلاب گلپایگان

شیر یکطرفه فاضلاب گلپایگان یکی از بهترین شیر یکطرفه فاضلاب داری استاندارد INSO 9118-1 ایران و EN 1401-1 اروپا ساخت دو شرکت بزرگ پلیمر گلپایگان و لوله گستر گلپایگان می باشد ، محصولات لوله و اتصالات گلپایگان جزو شناخته شده ترین نوع لوله و اتصالات فاضلابی در بازار کشور است که با سابقه طولانی در این بخش توانسته اعتماد خریداران و پیمانکاران ساختمان را به خود جلب نماید .

شیر یکطرفه فاضلاب گلپایگان در دو نوع پوش فیت و پلیکا ( پی وی سی ) بدون سرب ، قفل دار و بدون قفل ( معمولی ) تولید و عرضه می شود ، رنگ این شیر نارنجی و در ابعاد 110 – 125 و 160 تولید و عرضه می شود .

قیمت شیر یکطرفه فاضلاب گلپایگان بسته به قیمت روز مواد اولیه و قیمت روز کارخانه متغیر است ، و تمامی قیمت ها طی لیست قیمت لوله و اتصالات گلپایگان بصورت روزانه در اختیار نمایندگی های این شرکت در شهر های مختلف قرار می گیرد .

قیمت شیر یکطرفه فاضلاب گلپایگان

محصولات لوله و اتصالات گلپایگان همواره توسط نمایندگی های رسمی این شرکت در سراسر کشور به فروش می رسد ، شما بازدید کننده محترم در صورت نیاز به خرید شیر یکطرفه در تهران می توانید به نمایندگی مجاز این شرکت واقع در شادآباد مراجعه و علاوه بر دریافت لیست قیمت و خرید شیر یکطرفه فاضلاب از مشاوره کارشناسان در مورد نحوه نصب و نحوه انتخاب شیر مناسب برای مکان نصب شما بهره مند شوید .

آقای لوله ( بازرگانی مقدسی ) به عنوان نماینده رسمی لوله و اتصالات گلپایگان در تهران اقدام به فروش انواع لوله و اتصالات فاضلابی با قیمت رقابت در سطح تهران کرده است ، جهت استعلام قیمت شیر یکطرفه فاضلاب گلپایگان و یا انواع لوله و اتصالات فاضلابی ساختمان با شماره تماس های فروشگاه تماس بگیرید ، برای شماهده محصول و اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

شیر یکطرفه فاضلاب پلیمر یاس

شیر یکطرفه فاضلاب پلیران از نوع بدون قفل دارای بدنه ای کاملا از جنس پلاستیک فشرده ( UPVC یا پلی پروپلین ) تولید و عرضه می شود ، به دلیل بدنه و ساختار تمام پلاستیک این شیر از هر گونه زنگ زدگی و پوسیدگی مصون است ، شیر یک طرفه فاضلاب پلی ران از نوع شیر یکطرفه فاضلاب شهری بوده و قیمت بسیار مناسب دارد .

عموم کاربرد این شیر خودکار فاضلاب در بخش خروجی ساختمان های مسکونی و تجاری است و مانند دیگر شیرهای یک طرفه از بازگشت آب و فاضلاب به داخل لوله فاضلاب ساختمان جلوگیری می کند .

شیر یکطرفه پلاستیکی فاضلاب آبی رنگ

شیر یکطرفه فاضلاب آبی رنگ در ابتدا به سفارش اداره آب و فاضلاب تولید شد ولی در ادامه با کناره گیری شرکت آب و واگذاری نصب این شیر ها به پیمانکار این شیر ها در اختیار نمایندگی های مجاز قرار گرفته و به فروش می رسد .

در حالت کلی شیر یکطرفه برای فاضلاب آبی رنگ با نارنجی هیچ تفاوتی نمی کند ، مدل آبی رنگ این شیر فقط به صورت بدون قفل معمولی پوشفیت تولید شده است و مناسب نصب در داخل ساختمان های مسکونی می باشد .

جنس این شیر از PPR ( پلی پروپلین ) یا پلی اتیلن می باشد و مقاومت بسیار بالایی در مقابل ضربه و خوردگی دارد .

در جدول زیر انواع سایز ، قطر و مشخصات شیر یکطرفه گلپایگان را مشاهده می کنید ، سایز 200 به تعداد محدود تولید و فقط جهت استفاده در بخش های پالایشگاه ها و کارخانجات بزرگ شیمیایی ، پتروشیمی استفاده می شود و استفاده عمومی ندارد ، منظور از کلمه BD استفاده از این شیر هم بر روی کار هم در زیر زمین یا دل دیوار می باشد ، سایز 160 با ضخامت 3.2 نیز تولید می شوند 

شیر یکطرفه فاضلاب گلپایگان

قیمت و خرید شیر یکطرفه فاضلاب در تهران یا شهرستان

قیمت شیر یکطرفه فاضلابی در تهران یا شهرستان بسته به قیمت روز کارخانه و قیمت روز مواد اوله بصورت روزانه متغیر می باشد ، قیمت این محصولات طی لیست قیمت شیر یک طرفه در اختیار نمایندگی های شرکت های تولید کننده قرار می گیرد ، فروشگاه آقای لوله ( بازرگانی مقدسی ) به عنوان نمایندگی رسمی لوله و اتصالات فاضلابی گلپایگان و سمنان اقدام به فروش انواع شیر یکطرفه با قیمت رقابتی در سطح تهران و کشور کرده است .

این فروشگاه امکان خرید عمده ، خورده و خرید اینترنتی شیر یکطرفه فاضلاب را مهیا کرده است ، جهت دریافت لیست قیمت شیر یکطرفه فاضلابی ، سایر محصولات لوله و اتصالات فاضلابی ، انتخاب شیر یکطرفه برای فاضلاب مناسب بسته به مکان نصب شما و مشاوره رایگان با کارشناسان ما با شماره تماس های فروشگاه تماس بگریرید .

این لیست قیمت مربوط به برج 10 سال 1402 بوده و تا تغییر قیمت ها معتبر می باشد ، جهت استعلام قیمت دقیق و خرید انواع شیر یکطرفه با شماره تماس های فروشگاه تماس بگیرید 

نام کالاسایز ( میلیمتر )قیمت ( تومان )
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (چسبی) گلپایگان110800000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (چسبی) گلپایگان125900000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (چسبی) گلپایگان1601300000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) پویش110900000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) پویش1251000000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) پویش1601500000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) گلپایگان110900000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) گلپایگان1251000000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) گلپایگان1601500000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) شهراب110900000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) شهراب1251000000
شیر یکطرفه قفلدار پلیکایی فاضلابی (پوش فیت) شهراب1601500000
شیر یکطرفه بدون قفل 110650000
شیر یکطرفه بدون قفل125718000
شیر یکطرفه بدون قفل160700000
شیر یکطرفه پوش فیت آبی رنگ بدون قفل110800000
شیر یکطرفه پوش فیت آبی رنگ بدون قفل125تماس

معایب شیر یکطرفه فاضلاب

  • در بخش انتقال آب شیر لوله بایستی بصورت منظم و بدون ناهمواری باشد شیر یکطرفه فاضلاب شهری بی کیفیت و غیر استاندارد این شیب را بهم زده و باعث جلوگیری از خروج روان آب و یا فاضلاب از داخل لوله به سمت بیرون ساختمان می شود .
  • دومین معایب شیر یکطرفه فاضلاب در مدل های غیر استاندارد و بی کیفیت به دلیل عدم صاف بودن سطح داخلی شیر به مرور زمان رسوب ایجاد می شود و همین رسوب داخل شیر باعث انسداد لوله و جلوگیری از حرکت روان فاضلاب به خارج از ساختمان می شود .
  • سومین عیب شیر یکطرفه فاضلاب خرابی و شکستگی و در نتیجه نشتی آب به بیرون و ایجاد نم و خسارت به ساختمان می باشد ، دلیل بوجود امدن این مشکل استفاده از شیر یکطرفه متفرقه و نامرغوب می باشد ، شیر های یکطرفه استاندارد طول عمری بالای 20 سال داشته و دچار نشتی نمی شوند .

نحوه نصب شیر یکطرفه فاضلاب

بعد از خرید شیر یکطرفه فاضلاب نوبت به نصب آن می شود ، نصب این شیر بسیار ساده بوده ولی در صورت رعایت نکردن یکسری مسائل حین نصب موجب نشتی و بروز خسارات در آینده می شود .

پاکسازی محل نصب ، اولین قدم پاکسازی لوله و مکان نصب شیر می باشد ، برای تمیز کردن لوله می توانید از کلینر های موجود در بازار استفاده نمایید و پس از پاک سازی بایستی حتما منتظر بمانید تا خود کلینر بصورت کامل خشک و محو شود ، زیر قیمت نصب شیر حتما بایستی حداقل 10 تا 20 سانتی متر فضای خالی باشد تا شیر به راحتی در داخل لوله قرار گیرد و زاویه و کجی نداشته باشد 

در مدل چسبی شیر بوسیله چسب به دو سر لوله پی وی سی یا لوله پلیکا متصل می شود و عمل آب بندی بوسیله چسب PVC انجام می شود و دیگر نیازی به چک کردن و بازدید مجدد اتصال نمی باشد .

در مدل پوش فیت شیر یکطرفه بوسیله اورینگ های اتصال پوش فیت در داخل لوله قرار گرفته و عمل آب بندی انجام می شود و دیگر نیازی به استفاده از چسب جهت اتصال نمی باشد ، نکته قابل توجه در نصب شیر یکطرفه پوش فیت این است که شیر بایستی حتما بصورت افقی و نهایتا با شیب 1% نصب شود .

قبل از اتصال هر دو نوع شیر محل نصب حتما بایستی کاملا پاکسازی و تمیز شود تا بعد از نصب چکه و نشتی نداشته باشد .

حتما قبل از نصب اطلاعات مربوط به نحوه نصب شیر یکطرفه فاضلاب بر روی بسته بندی یا جعبه کالا را مطالعه کنید .

پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه بیشتر مقاله زیر را مشاهده نمایید :

علائم خرابی شیر یکطرفه فاضلاب :

  1. عمل نکردن قفل شیر
  2. نشتی آب از کنار شیر 
  3. گیر کردن اهرم قفل شیر
  4. مشاهده ترک و نم در کنار مکان نصب شیر یکطرفه
  5. برگشت آب و سیالات بر خلاف شیر یکطرفه فاضلاب شهری

علت خرابی شیر یکطرفه فاضلاب شهری

  1. نصب ناصحیح
  2. آب بندی اشتباه
  3. زاویه دار بودن پمپ هنگام نصب
  4. کیفیت نامناسب شیر و ترک خوردن شیر
  5. مکان نامناسب نصب شیر و فشار وارده بر آن
  6. رسوبات داخل لوله و گرفتگی شیر یکطرفه فاضلاب

ما کمترین قیمت شیر یکطرفه فاضلابی در سطح کشور را تضمین می کنیم

قیمت رقابتی

تمامی محصولات لوله و اتصالات در فروشگاه آقای لوله با قیمت رقابتی در سطح تهران و کشور ارائه می شود

ارسال سریع

ارسال سریع چند ساعته در تهران و سریع ترین زمان ممکن به سراسر کشور

جنس اصلی

تمامی اجناس ارائه شده در فروشگاه آقای لوله اصلی و همراه با خدمات پس از فروش می باشند

قیمت و خرید شیر یکطرفه فاضلاب شهری

آقای لوله ( بازرگانی مقدسی ) به عنوان نماینده فروش انواع شیر یکطرفه فاضلاب شهری و خانگی اقدام به فروش انواع شیر فاضلاب شهری و خانگی با قیمت رقابتی در سطح تهران و کشور کرده است ، جهت دریافت لیست قیمت شیر یکطرفه فاضلاب شهری یا خانگی با شماره تماس های فروشگاه تماس بگیرید و از تخفیف ویژه نمایندگی فروش این محصولات بهره مند شوید 

سوالات متداول :

تفاوت شیر یکطرفه فاضلاب پوش فیت و چسبی در چیست ؟

شیر یک طرفه در دو نوع چسبی و پوش فیت تولید می شود و مورد استفاده هر کدام بسته نوع لوله کشی آن مکان دارد ، در نوع چسبی شیر بوسیله اورینگ در داخل لوله فاضلاب متصل می شود و در نوع چسبی بوسیله چسب PVC به لوله پلیکا فاضلاب ساختمان وصل می شود .

شیر یک طرفه فاضلاب قیمت چند ؟

قیمت شیر یطرفه فاضلاب بسته به سایز 110-125-160 و نوع قفل دار و معمولی – پوش فیت و چسبی متغیر می باشد ، جهت مشاهده لیست قیمت انواع شیر یکطرفه وارد سایت شوید .

آقای لوله وب‌سایت
نویسنده و کارشناس فروش لوله و اتصالات فاضلابی ، مخازن آب پلی اتیلن ، تجهیزات استخری ، سونا و جکوزی

‫12 نظر

  • حسین اسدی گفت:

    محصولات گلپایگان عالی هستند همیشه

  • حسین سخایی گفت:

    لطفا لیست قیمت شیر یکطرفه گلپایگان را به ایمیل من ارسال کنید . تشکر

  • علی اصغر گفت:

    شنیدم نصب شیر یکطفره فاضلاب روی لوله خروجی ساختمان الزامی شده آیا درسته این موضوع ؟

  • payam گفت:

    لطفا قیمت پلیکا یکطرفه و نحوه تهیه برام بفرستید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *