منوی دسته بندی

خصوصیات و مزایای لوله PVC

لوله و اتصالات پی وی سی PVC

لوله PVC امروزه بعنوان پر مصرفترین محصول پلیمری در بسیاری از پروژه های آبرسانی شهری، صنعتی و کشاورزی و نیز انتقال سیالات ؛ همچنین در پروژه های مربوط به سیستمهای هواکش ساختمان و فاضلاب استفاده می شود ، امروزه خرید لوله پی وی سی از سوی پیمانکاران ساختمان انتخابی مطئن می باشد که به ان اعتماد دارند ، در این پست قصد داریم با خصوصیات لوله پی وی سی ، انواع لوله پی وی سی و نحوه خرید لوله PVC  آشنا شویم …

مزایای لوله PVC

از لوله PVC به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و شرایط محیطی و با توجه به میزان طول عمر بالای آن؛ بعنوان پوشش حفاظتی در پروژه های انتقال برق و مخابرات ( لوله برق ) نیز استفاده میشود.

شاید سبکی و سهولت حمل لوله پی وی سی باعث شده است که استفاده و خرید لوله از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

نارسانا بودن لوله PVC و خاصیت مقاومت در برابر خورندگی در برابر مواد شیمیایی نظیر الکل ها، روغن ها و مواد نفتی و نیز انعطاف بالای لوله دلیل اصلی است که از این محصول در پروژه های حفاظت از کابل های برق و مخابرات و نیز انتقال سیالات شیمیایی بطور گستردهای استفاده می شود.

به دلیل زلزله خیز بودن کشور ما و نیز بروز برخی جریانات طبیعی نظیر سیل؛ استفاده از لوله پی وی سی با اتکاء به خاصیت مقاومت در برابر فشار و ضربه و نیز سهولت جاگذاری آن در مسیرهای پرپیچ و خم در اکثر پروژه های زیر خاکی مورد استفاده قرار میگیرد.

لوله PVC علیرغم استحکام بالا به دلیل نازک بودن ضخامت آن از وزن سبکی نسبت به محصولات فلزی مشابه برخوردار هستند ؛ این موضوع مواردی چون مقرون به صرفه بودن حمل و نگهداری محصول را به ارمغان آورده است ؛ از طرفی این خصیصه در لوله پی وی سی جنبه ایمنی محصول را نیز در هنگام کار تامین نموده است.

  • در پروژه های انتقال آب و سیالات اطمینان از عدم نشتی در لوله از موارد بسیار مهم میباشد.

لوله پی وی سی با بهره مندی از عمق ورود مناسب در اتصالات و نیز بهرهمندی از شیوه های اتصال مناسب این نگرانی مهم را برطرف نموده است.

در گذشته از لوله های فلزی، سیمانی یا سفالی برای انتقال استفاده میشد این محصولات در برابر ایجاد ضربه و نیز در صورت تحت فشار قرار گرفتن به شدت آسیب پذیر بودند.

با جایگزینی این لوله ها با لوله PVC نگرانی های مربوط به شکستگی، خراشیدگی و خردشدگی محصول نیز برطرف گردیده است.

کاربرد لوله های PVC  در بخش انتقال آب 

در پروژه های آبرسانی به علت رسوب برخی باکتریها و ذرات معلق در آب در زایده های موجود در سطح داخلی لوله فلزی یا سیمانی؛ مواد بتدریج در لوله تجمع کرده و با افزایش میزان رسوب علاوه بر کاهش سرعت جریان آب در داخل لوله، مسائل بهداشتی مهمی را خصوصا در مصارف آب آشامیدنی ایجاد می نمود.

جایگزینی و فروش لوله پی وی سی با سطح داخلی کاملا صیقلی و صاف این مشکل را نیز بر طرف نموده است ؛ از طرفی مواد سازنده لوله PVC در حد استانداردی از موادی نظیر کرم، باریم و کادمیم و سرب تشکیل شده اند که به استناد دریافت استانداردهای معتبر، هیچ تاثیر سوئی در کیفیت آب و سلامت مصرف کنندگان ندارد و خرید لوله و فروش لوله پی وی سی را از طرف مصرف کننده با اطمینان خاطر میسر می نماید.

از نکات احتیاطی دیگری که می توان به آن اشاره کرد، مقاومت لوله پی وی سی به حرارت بالا است ؛ این محصول در برابر آتش سوزی تا حد قابل توجهی مقاوم است ؛ بنابراین از آن می توان با اطمینان خاطر در پروژه های ساختمانی استفاده کرد ؛ از طرفی لوله پی وی سی به واسطه جنس آن در حمل و نقل نسبت به سایر محصولات تولید صدای کمتری مینماید که در کاهش آلودگی صوتی خصوصا در پروژه های مناطق مسکونی حائز اهمیت می باشد.

شرکت های تولید کننده لوله PVC

شرکت های تولید کننده بسیاری در کشور اقدام به تولید لوله و اتصالات پی وی سی می کنند که از مهمترین آن ها می توان به لوله گستر گلپایگان ، پلیران اتصال اشاره کرد که بهترن و بالاترین سطح کیفی را در بین محصولات این گروه دارار می باشند .

برای خرید انواع لوله PVC در تهران مانند لوله های ساختمانی و یا لوله برقی می توانید با فروشگاه آای لوله تماس بگیرید و لیست قیمت لوله و اتصالا پی وی سی را بصورت روزانه با تخفیف ویژه همکاران و پیمانکاران دریافت نمایید :

اتصالات پلیکا و PVC

همه محصولات
آقای لوله وب‌سایت
نویسنده و کارشناس فروش لوله و اتصالات فاضلابی ، مخازن آب پلی اتیلن ، تجهیزات استخری ، سونا و جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *