منوی دسته بندی

آموزش نصب لوله و اتصالات پلی اتیلن

آموزش نصب لوله و اتصالات پلی اتیلن

امروزه صنعت ساختمان یکی از مهمترین و اساسی ترین صنایع جواع بشری محسوب می شود ، از مهمترین بخش های ساختمان سیستم لوله و لوله کشی و بخش فاضلاب آن می باشد ، همانطور که نحوه صحیح لوله کشی ساختمان باعث عمر بیشتر ، دوام و عدم خسارت های مالی در آینده می شود ، لوله کشی اشتباه باعث به بار آمدن مشکلات و خسارات فراوان در آینده می شود ، یکی از پر کاربرد ترین انواع لوله ها در صنعت لوله پلی اتیلن می باشد که به دلیل مقاوت بالا در برابر گرما و خوردگی و طول عمر بالا کاربر فراوانی در بخش صنعت و کشاورزی دارد ، در این پست قصد داریم آموزش نصب لوله و اتصالات پلی اتیلن را به شما آموزش دهیم . در ادامه با ما همراه باشید …

آموزش نصب لوله و اتصالات پلی اتیلن

لوله پلی اتین چیست ؟

لوله پلی اتیلن نوعی لوله می باشد که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن (C2H4) بدست می آید ، قدرت تحمل گرمایی بالا ، انعطاف و نصب ساده ، استفاده در موارد آب شرب و بهداشتی ، طول عمر بالا از مهترین مزیت های لوله پلی اتیلن می باشد ، این لوله ها در خطوط انتقال مایعات اعم از شیمیایی یا شرب و بهداشتی که نیاز به نصب در زیر سطح زمین می باشد کاربرد فراوانی دارند ، استفاده از از لوله های پلی اتیلن در کشاورزی و باغداری به دلیل طول عمر بالا و قدرت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی گزینه بسیار مناسبی می باشد ، در ادامه کاربرد ها و روش های نصب لوله های پلی اتیلن را برای شما شرح خواهیم داد …

آموزش نصب لوله تک جداره پلي اتيلن

لوله های پلی اتیلن معولا برای انتقال آب آشامیدنی ، آبیاری باغ ، انتقال فاضلاب و پسماند های شهری و شیمیایی ، انتقال بین شهری کاربرد دارند ، این لوله ها انعطاف نسبتا خوبی دارند و از مقاوت بالایی در برابر ضربه ، فرسودگی و مواد شیمیایی برخوردار هستند .

بسته به نوع استفاده و محل کاربرد ابتدا نوع و قطر لوله پلی اتیلن مورد نظر را انتخاب و خریداری می نماییم .

شما همواره می توانید برای دریافت راهنمایی رایگان جهت خرید ، نصب و اجرای لوله پلی اتیلن با مشاوران ما تماس داشته باشید / کافیست با یکی ازشماره تماس های ما در زیر همین پست تماس بگیرید

برش لوله پلی اتیلن تک جداره

مراحل کار را با برش لوله ها شروع می کنیم ، همواره برش لوله های پلی اتیلن باید کاملا صاف و بدون پلیسه و عمود بر محور لوله باشد تا به سادگی بتوان دو سر برش خورده را به یکدیگر بدون درز اتصال یا به اصطلاح جوش دهیم . برای برش لوله ها در قطر های کم می توان از اره آهن بر یا اره هایی با دندانه های ریز استفاده کرد اما برای برش لوله های با قطر بالای 100 میلی متر باید از ابزار مخصوص که نوعی دستگاه فرض لوله بر می باشد استفاده کرد .

در هنگام برش لوله باید بصورت کامل ثابت نگه داشته شود و در هنگام برش لوله پلی اتیلن تک جداره نباید لرزشی وجود داشته باشد ، به علت پرس پلیسه استفاده از عینک مخصوص و دستکش های صنعتی الزامی می باشد و باید تمامی موارد احتیاطی توسط مسئول پروژه کنترل و رعایت شود .

بعد از برش نوبت تمیزکار دو سر لوله و محل اتصال آن ها می باشد ، در این مرحله محل برش باید بررسی شود و در صورت وجود پلیسه بسیله سوهان نرم تمیز و صاف شود و در انتها بوسیه پارچه خشک و تمیز محل اتصال دو لوله گرد گیری می شود .

تنظیم محل اتصال لوله پلی اتیلن

اگر لوله ها جهت لوله گذاری بین شهری و در زیر سطح زمین باشند باید محل لوله گذاری کاملا صاف و یکدست شود ، زیر لوله ها باید خاک نرم ریخته شود که بعد از مدفون شدن زیر خاک زیر فشار آسیبی به لوله ها وارد نشود .

در بخش هایی که لوله پلی اتیلن آبیاری جهت باغات و زمین های کشاورزی مورد استتفاده قرار می گیرد ، محل لوله گذاری باید کاملا صاف و مشخص باشد تا لوله ها بصورت اشتباه زیر پا له یا شکسته نشوند ، در این بخش لوله ها نباید زیر یا کنار دیوار ها ها که احتمال سقوط اشیائ سنگین بر روی آنها وجود دارند نصب شوند ، بهترین روش نصب نوع لوله کشی پلی اتیلن باغات و کشاورزی حرکت لوله ها در بین درختان و یا مرز ها کشاورزی می باشد که مسیر حرکت آن ها بخوبی مشخص باشد .

نصب لوله پلی اتیلن

در بخش انتقال و سطح بزرگ نصب لوله های پلی اتیلن که معمولا برای انتقال آب و فاضلاب بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد اندازه لوله های بریده شده و شرایط نگه داری آن ها بسیار مهم می باشد ، مدیر پروژه موظف است بعد از برش لوله ها یا الوار های پلی اتیلن ان ها را در محلی محفوظ و بصورت استاندارد بصورت افقی با پایه های مناسب نگه داری نماید تا از پیچ خوردگی خم شدن و یا تغییر شکل لوله ها جلوگیری شود .

دستگاه جوش لوله پلی اتیلن

برای حمل لوله ها یا الوار های پلی اتیلن باید از تریلر مخصوص که لوله ها را بتوان کاملا صاف و بدون خم شدگی بر روی آن قرار داد استفاده کرد ، در هنگام پیاده کردن لوله ها از وسیله نثلیه نباید لوله ها از بالای تریلر به پایین پرت شوند و بوسیله دستگاه مخصوص بالابر یا جرثقیل باید عمل تخلیه بار انجام شود .

سپس لوله ها در فواصل یکسان بسته به اندازه لوه ها کنار محل جاگذاری قرار می گیرند و کارشناس اتصال لوله پلی اتیلن با وارد شدن به چال دو لوله را کنار یکدیگر کاملا فیکس کرده و قبل از نزدیکی به یگدیگر داخل آن را بررسی و کاملا تمیز نماید .

پیمانکار بسته به تشخیص خود و مسیر نصب لوله می تواند لوله های را به قطعات کوچکتر برش بزند ، عملیات جوش بوسیله دستگاه جوش لب به لب انجام می شود ، نصب لوله ها باید پشت سر هم و از یک سمت مسیر انجام شود ، لوله ها تک به تک داخل ترانشه قرار گرفته و توسط جوشکار لوله پلی اتیلن جوش داده می شود و در پشت سر آن توسط ماشین های مخصوص که اغلب جرثقیل می باشد بعد از چک کردن محل جوش بر روی لوله ها خاکریزی می شود ، در مسیر هایی که نیاز به خم شدگی یا پیچش می باشد مسیر و نوع خمش باید تحت نظر کارشناس انجام گیر و بعد از خمش محل جوش بررسی و چک شود . در انتها تمامی مسیر باید توسط کارشناس و مدیر اجرایی کار که زیر نظر پیمانکار برگزیده شده است چک شود و تست اولیه قبل از ورود مواد داخل لوله از نظر اتقمت ، نشت و دیگر موارد انجام شود .

آموزش نصب لوله پلی اتیلن آبیاری

همواره کیفیت لوله پلی اتیلن آبیاری که معمولا جهت آبیاری قطره ای مورد استفاده می شود را در نظر داشته باشید ، لوله های ارزان قیمت و بی کیفیت در این محل ها به سرعت دارای پوسیدگی و نشتی می شوند ، اتصالات و بست های بی کیفیت در این لوله های آبیاری پلی اتیلن اصلا جفت و چفت نمی شوند و چکه کردن و نشتی از مشکلات شایع این لوله ها می باشد .

شما می توانید بصورت رایگان با همکاران و مشاوران ما برای خرید و انتخاب لوله های با کیفیت پلی اتیلن تماس بگیرید و از راهنمایی و آموزش رایگان ما برخوردار شوید و لوله های پلی اتیلن آبیاری را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه نمایید .

آموزش اجرای آبیاری قطره ای با لوله پلی اتیلن

در بخش نصب لوله های پلی اتیلن آبیاری ابتدا باید بسته به محل نصب لوله ها ، فاصله درختان و یا بخش های زمین کشاورزی قطعات با طول مناسب انتخاب شود و اتصالات بستی این لوله ها تهیه شود ، کیفیت جنس لوله های آبیاری پلی اتین در این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند زیرا این لوله ها اغلب در زیر نور مستقیم خورشید و یا فاصله نزدیک به سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرند و جنس خوب باعث طور عمر بالای آن ها و جلوگیری از خسارت و هزینه های اضافی در آینده می شود .

ابتدا لوله ها را تمیز کرده و قطعات مناسب را در مسیر نصب لوله کنار یکدیگر در امتداد مسیر قرار می دهیم ، از شز قسمت شروع مسیر لوله ها و بست ها را متصل کرده و جلو می رویم ، هرکجا نیاز به استفاده از نوار تفلون می باشد از آن استفاده می کنیم ، در اتصال لوله های پلی اتیلن باغبانی باید توجه داشت به هیچ عنوان نباید از چسب یا مواد روان کننده استفاده کرد و تمامی بست ها و انشعاب ها باید بصورت خودکار آب بندی شوند ، در صورت نشتی و چفت نشدن بست ها باید از نوار تفلون برای آب بندی لوله های پلی اتیلن آبیاری استفاده کرد .

انتهای لوله ها باید با درپوش های مخصوص بسته و آب بندی شوند ، اگر نیاز به مدفون شدن لوله ها در مسیر است چاله یا شیاری که برای این کار حفر می شوند باید زیر سازی شود و سطح زیر لوله ها باید خاک نرم الک شده ریخته شود ، سپس لوله ها در کف چاله قرار داده شده و ابتدا خاک رس نرم الک شده ریخته شود و بر روی آن خاک معمولی و در انتها روب بستر لوله ها کوبیده شود ، فاصله و عمق چاله ها باید به نسبت قطر لوله ها استاندارد لازم را داشته باشد تا بر اثر فشار و یا ضربه به آن ها خسارت وارد نشود که این فاصله حداقل باید 4 برابر ارتفاع قطر لوله ها باشد .

آموزش نصب اتصالات پیچی پلی اتیلن

اتصالات پیچی پلی اتیلن که از جدیدترین نوع لوله و اتصالات پلی اتیلنی می باشند بدون نیاز به هیچ گونه جوش ، چسب و یا نواری به سادگی آب بندی می شوند ، آب بندی اتصالات پیچی پلی اتیلن بصورت فشاری به همراه واشر ها موجود در داخل سر پیچ های این اتصالات انجام می شود ، روش نصب در این نوع لوله ها بسیار ساده بوده و به سادگی بدون نیاز به دانش فنی انجام می شود .

انواع قسمت های اتصالات پیچی پلی اتیلن را در تصویر بالا می توانید مشاهده نمایید .

1 –  تمامی قطعات را باز کرده و در کنار هم قرار دهید مغزی آن سری که می خاهید به دیگری متصل شود روبرو اتصال قرار دهید بصورتی که هر دو موازی هم باشند سپس اورینگ و قسمت بوشینگ لوله را به سمت جلو فشار دهید تا کاملا فیت شوند

راهنمای نصب اتصالات پیچی پلی اتیلن

2 –  مهره را نزدیک دندانه های رزوه شده ببرید و با دست تا جایی که می شود آن را بپیچانی و در انتها با آچار مخصوص اتصال را کاملا سفت و محکم کنید .

راهنمای نصب اتصالات پیچی پلی اتیلن

3 –  مهره اتصال را باز کرده و از قسمت های دیگر اتصال دور کنید.

راهنمای نصب اتصالات پیچی پلی اتیلن

4 –  حلقه سفید رنگ آب بندی را باز کرده و روی تمامی قسمت های لوله بیندازید

5 –  در انتها اتصال را تا جای ممکن محکم کنید و قبل از نصب از نظر آب بندی آن را چک نمایید

خرید لوله پلی اتیلن

شما همواره جهت خرید هر نوع لوله پلی اتیلن می توانید این نوع لوله را با بهترین قیمت لوله پلی اتیلن از دی جی لوله خریداری نمایید ، دی جی لوله نماینده رسمی بهترین برندهای تولید کننده لوله پلی اتیلن در تهران و شهرستان ها می باشد ، کافیست جهت دریافت مشاوره و دریافت لیست قیمت لوله پلی اتیلن با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

منافی وب‌سایت
نویسنده و کارشناس فروش انواع لوله و اتصالات فاضلابی گلپایگان و سمنان ، پلی اتیلن ، لوله و اتصالات پنج لایه و انواع پمپ آب استخری و خانگی

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *