منوی دسته بندی

تفاوت لوله سمنان با لوله گلپایگان

تفاوت لوله سمنان با لوله گلپایگان

در کشور ما به دلیل تایید سازمان نظام مهندسی تعداد متنوعی از انواع محصولات را می‌توان برای انتقال فاضلاب استفاده نمود ، که این محصولات شامل لوله های چدنی لوله های پلی اتیلن لوله های پی وی سی و لوله های پوش فیت و لوله های یو پی وی سی می باشد .
این در حالی است که در بعضی از کشورهای پیشرفته و در صدر آنها در کشورهای اروپایی فقط از لوله های یو پی وی سی در انتقال فاضلاب می توان استفاده کرد 
در لوله های پی وی سی که در کشور ما استفاده می شود انواع و کیفیت های بسیار متفاوتی تولید و عرضه می شود که عموماً آنها را به دو دسته لوله های گلپایگان و لوله های سمنان در بازار می شناسند
که اهل فن زمانی که هر کدام از این نام ها را میشنوند متوجه می شوند که راجع به چه نوع جنسی صحبت می شود از نظر کیفیت در صدر لوله های تولیدی لوله های گلپایگان می باشد

لوله گلپایگان

لوله های گلپایگان با حدود ۵۰ سال سابقه تولید در این شهر همیشه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هستند ، کارخانه های تولید لوله در گلپایگان با ۴ برند پلیمر گلپایگان. تک ستاره گلپایگان. لوله گستر گلپایگان. گلسار پلیمر گلپایگان تولید می‌شود ، که تمام این کارخانه ها محصولات با کیفیت بسیار عالی و در سطح گریدA تولید می کنند

لوله های سمنان یا به اصطلاح لوله پلیکا سمنان لوله های شکننده ای هستند و در صد پی وی سی موجود در آن ها که باعث نرمی لوله می شود بسیار کم است و این مقدار از 85 درصد پی وی سی که اداره استاندارد جهت تولید لوله با کیفیت A ” ” در نظر گرفته است خیلی کمتر است .

در واقع دامنه پی وی سی از حدود 43 درصد تا حدود 95 در صود است که معمولا تا 85% تولید لوله های فاضلابی ( باصطلاح لوله گلپایگان ) و بیشتر از 85 % جهت تولید لوله های آبرسانی گلپایگان با فشار بالا و ضخامت کم کاربرد دارد .

بطور مثال لوله با سایز 100 گلپایگان با 95% پی وی سی و ضخامت حدود 3 میلی متر می تواند توان توان تحمل 10 بار فشار را داشته باشد که این توان تحمل بسیار تعجب برانگیز است .

این در شرایطی است که لوله های معمولی یا لوله های حتی 85% هم برای تحمل توان 10 بار باید قطری معادل 4.2 میلی متر داشته باشد .

این مقایسه نشان دهنده تاثیر ماده PVC به قدرت بخشی استحکام لوله می باشد .

حال این مسئله پیش می آید که چطور لوله با حدود 40% پی وی سی سمنان لوله ای استاندارد است و لوله های 85% گلپایگان هم استاندارد است ؟!

در حقیقت استاندارد یک بازه و یا به اصطلاح یک تلرانس خطا دارد ، بطور مثال لوله 40% جهت استفاده در یک محیط کم مصرف با ارتفاع کم و بدون تنش در نظر گرفته شده است و مشکل از جایی شروع می شود که افراد بی تجربه از این لوله برای مصارف صنعتی و یا محل های پر تنش با بار زیاد استفاده میکنند و از سوی دیگر فروشندگان غیر مجاز و ناآگاه هم اطلاعات مربوط به استاندارد مصرف هر لوله را به خریدار یا پیمانکار توضیح ندهند .

لوله 85% گلپایگان جهت استفاده در هر شرایطی از نظر تعداد طبقات و مقدار مصرف ، از نظر محل نصب زیر یا روی کار ساخته و طراحی شده است و هرچه محیط اجرای فاضلاب حساس تر باشد ، طبیعتا از لوله مقاوم تری باید استفاده شود .

تفاوت از نظر استحکام لوله

خاصیت دیگر پی وی سی استحکام بخشیدن به نفوذپزیری لوله می باشد ( نفوذ چسب در لوله ) چسب هر چه بیشتر در لوله و اتصالات نفوذ کند به اصطلاح آن را بخورد جوش و اتصال بهتر و مقاومتری ایجاد می شود ، این جوش در بلند مدت در سرد و گرم شدن ، فشار و ضربات ناشی از تند لوله بازکنی و مواد اسیدی که برای شست و شو استفاده می شود مقاوت بیشتری از خود نشان می دهد .

در جدول استاندارد علاوه بر درصد پی وی سی ، وزن و ضخامت نیز برای لوله تعریف شده است و ازآنجایی که ضخامت و وزن لوله و اتصالات از ظاهر و بصورت چشمی نیز قابل شناسایی می باشد ولی درصد پی وی سی بکار رفته در ساخت لوله فقط بوسیله آزمایش های تخصصی در آزمایشگاه قابل تشخیص و اندازه گیری می باشد ، این مورد قابل شناسایی توسط خریداران نمی باشد از این رو تولید کنندگان بیشتر به وزن و ضخامت محصول خود توجه می کنند و برای رسیدن به حد نصاب استاندارد با پی وی سی کمتر و ورزن و استقامت استاندارد  به ناچار از مواد پر کننده که کربنات نامیده می شوند استفاده می کنند .

کربنات از نظر قیمت نسبت به پی وی سی ارزانتر است ولی استفاده از آن فقط درحد استاندارد تعیین شده مجاز می باشد .

از مهمترین دلایل موفقیت و محبوبیت لوله گلپایگان نسبت به سایر تولید کنندگان لوله و اتصالات استفاده این شرکت از درصد استاندارد مواد اولیه در تولید انوع لوله و محصولات خود می باشد ، شاید قیمت لوله گلپایگان کمی گرانتر از قیمت لوله سمنان باشد ولی از نظر کیفیتی این دو لوله بسیار متفاوت بوده و لوله گلپایگان دارای مزیت های بسیاری می باشد .

به قول یکی از مجریان که تفاوت این دو نوع لوله تفاوت بین بنز و پراید است !

تاسیسات قلب ساختمان و عمر و سلامت یکی ساختمان در آینده بسته به قلب آن می باشد و ما هرچه از مصالح بهتر و با کیفیت تر در قلب ساختمان استفاده کنیم در آینده آرامش و خیال راحت تری خواهیم داشت .

کیفیت ساخت لوله گلپایگان

کیفیت ساخت و استحکام لوله گلپایگان آنقدر خوب و با کیفیت است که اگر لوله گلپایگان را از ارتفاع بر روی زمین پرت کنیم لوله هیچ صدمه و آسیبی نمی بیند در صورتی که لوله سمنان بسیار دیده شده که در حال حمل و نقل نیز آسیب می بیند و سخارات و ضرر  وزیان بسیاری برای مجریان طرح داشته است ، این مورد بسیار توسط کارشناسان و عوامل ما تست شده است بسیار مشاهده شده که هنگام تخلیه لوله های لوله گستر گلپایگان لوله ها از بالای کامیون جمل بار روی زمین افتاده اند و صدای مهیبی ایجاد شده است ولی لوله هیچ گونه آسیبی ندیده و کاملا سالم می باشد .

در هر صورت انتخاب با شماست قیمت کمتر یا کیفیت بهتر …

امیدوارم این پست برای دوستان مفید واقع شده باشد

فروشگاه لوله و اتصالات آقای لوله ( بازرگانی مقدسی ) نماینده رسمی لوله و اتصالات گلپایگان ، نماینده لوله گستر گلپایگان ، نماینده پلیمر گلپایگان در تهران می باشد که تمامی محصولات این شکرت ها را با قیمت رقابتی در سطح تهران و کشور عرضه می کند .

اگر نیازمند مشاوره و یا راهنمایی در مورد خرید نصب و یا اجرا و یا هرگونه سوال یا مشکلی داشته باشید کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما می باشند / با ما تماس بگیرید …

منافی وب‌سایت
نویسنده و کارشناس فروش انواع لوله و اتصالات فاضلابی گلپایگان و سمنان ، پلی اتیلن ، لوله و اتصالات پنج لایه و انواع پمپ آب استخری و خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *