منوی دسته بندی

مقایسه نوار آبیاری با لوله آبیاری قطره ای

مقایسه نوار آبیاری با لوله آبیاری قطره ای

با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن نسل جدید لوله و اتصالات کم کم این نوع اتصالات جای خود را در بخش های مختلف باز کرده و استفاده از آن ها روز به روز بیشتر می شود ، یکی از این مصارف استفاده از نوار تیپ و لوله های آبیاری قطره ای در کشاورزی می باشد ، از مهمترین محسان استفاده از سیستم آبیاری قطره در کشاورزی و باغداری  کاهش چشمگیر مصرف آب و آبیاری یکنواخت محصولات می باشد ، در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم کدام روش اقتصادی تر و مقرون بصرفه تر می باشد …

مزایا و معایب لوله های آبیاری قطره ای

لوله های پلی اتیلن آبیاری قطره ای با قطر کم و طول زیاد و خاصیت انعطاف زیاد تولید می شوند ، کاربرد لوله پلی اتیلن ابیاری قطره ای همانطور که از اسمشان مشخص می باشد ، آبیاری قطره ای در فضای صحرا ، بیابان ها و گلخانه های می باشد ، لوله آبیاری قطره ای از پر کاربرد ترین لوله های پلی اتیلن آبیاری محسوب می شوند .

از مهمترین و پرکاربرد ترین لوله های آبیاری قطره ای لوله پلی اتیلن 16 میلیمتری آبیاری قطره ای می باشد که بسیار در آبیاری قطره ای باغ ها ، زمین های کشاورزی و گلخانه ها کاربرد دارد ، سایز مناسب ، قیمت پایین . طول عمر بالا از مزایای لوله پلی اتیلن 16 میلی متری آبیاری قطره ای می باشد .

از مهترین مزایای لوله آبیاری قطره ای می توان به وزن سبک ، نصب ساده ، حمل آسان و قیمت پایین آن اشاره کرد ،

مزایا و معایب نوار تیپ آبیاری قطره ای

نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن یکی از پرکاربرد ترین نوارها در بخش آبیاری قطره ای می باشد ، این نوار ها به سادگی حمل و اجرا می شوند ، اتصالات نوار پلی اتیلن بسیار ساده و بدون هیچ ابزاری قابل نصب می باشند و در عرض چند ساعت می توان زمینی حدود یک هکتار را با نوار آبیاری دریپر دار پلی اتیلن سیسم آبیاری قطره ای نواری اجرا کرد .

از جمله مزایای نوار تیپ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  وزن کم و حمل آسان
  • نصب ساده و پر سرعت
  • انعطاف و خمش بسیار بالا
  • اتصالات ساده و آب بندی آیان
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • عدم آسیب به طبیعت و محیط زیست
  • عدم رسوب ، جلبک و جرم در داخل ان ها
  • قیمت پایین نسبت به لوله های پلی اتیلن
  • مقاومت بالا در برابر گرما و اشعه خورشید
  • مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی و شیمیایی و قلیایی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی ، فرسودگی و زنگ ردگی
  • سطح داخلی صیقلی و صاف و عبور سریع و بدون اصطحکاک مایعات از داخل آن

مزایای نوار تیپ قطره ای نسبت به لوله آبیاری قطره ای

اولین مزیت نوار تیپ آبیاری قطره ای نسبت به لوله آبیاری قطره ای قیمت پایینتر آن می باشد ، نوار های تیپ همواره قیمتی ارزان تر نیسبت به لوله های آبیاری دارند

دومین مزیت نوار تیپ آبیاری قطره ای نسبت به لوله آبیاری وزن کمتر و حمل آسانتر آن می باشد ، این لوله ها وزن بسیار کمی دارند و یک کلاف کامل ان ها را می توان در صندق عقب یا صتدلی عقب ماشین جای داد و نیازی به نیسان ، کامیون یا ماشین دیگر برای حمل نمی باشد پس هزینه انتقال ندارد .

نماینده فروش نوار تیپ آبیاری تهران

سومین مورد از موارد مزیت نوار تیپ نصب و پیاده سازی آسانتر آن است ، نصب نوار تیپ آبیاری بسیار سریع می باشد و اتصالات ان بدون هیچ ابزار خاصی بهم متصل می شوند ، لوله های آبیاری خمش کمی دارند و در سر پیچ های با قطر کم نمی شود از آن ها استفاده کرد وباید تبدیل زد ولی نوار تیپ اینگونه نیست و به سادگی خم می شود و بدنه بسیار نرمی دارد .

نتیجه گیری :

بطور کلی استفاده از نوار تیپ آبیاری و یا لوله آبیاری قطره ای هر دو بسیار ساده و به صرفه  می باشد ولی نوار تیپ پلی اتیلنی ارزانتر ، نصب و حمل آن ساده تر و وزن کمتری دارند ، اما یک نکته را باید در انتهای این مطلب به شما یاد آوری کنم و ان هم این است که طول عمر لوله آبیاری قزره ای نسبت به نوار تیپ بیشتر می باشد و مقاومت بالاتری هم در برابر ضربه یا فشار دارند ، پس با دانستن این موارد هم اکنون می توانید بیت نوار تیپ آبیاری قطره ای و لوله پلی اتیلن آبیارقطره ای کی را انتخاب نمایید .

امیدوارم این مطلب برای دوستان مفید واقع شده باشد و انتخاب درستی با مطالعه ان داشته باشند .

خرید نوار تیپ آبیاری قطره ای

از مهترین شرکت های سازنده نوار تیپ آبیاری و لوله های آبیاری قطره ای شرکت لوله گستر گلپایگان می باشد ، این شرکت در بین شرکت های تولید کننده لوله های پی وی سی و پلی اتیلن کاملا شناخته شده و معتبر می باشد و لوله و اتصالات لوله گستر گلپایگان با بالاترین کیفیت و بهترین موارد اولیه تولید و عره می شوند .

اگر قصد خرید نوار تیپ آبیاری قطره ای دارید و یا خرید لوله آبیاری قطره ای دارید می توانید با قیمتی استثنایی و تخفیف ویژه از آقای لوله آن را تهیه نمایید ف آقای لوله نماینده رسمی فروش نوار تیپ و لوله آبیاری قطره ای در تهران و حومه می باشد . برای خرید نوار آبیاری قطره ای کافیست با ما تماس بگیرید تا علاوه بر دریافت لیست قیمت نوار آبیاری از مشاوره رایگان با کارشناسان ما نیز بهره ببرید …

آقای لوله وب‌سایت
نویسنده و کارشناس فروش لوله و اتصالات فاضلابی ، مخازن آب پلی اتیلن ، تجهیزات استخری ، سونا و جکوزی

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *